SERWIS KLIMATYZACJI

Dezynfekcja klimatyzacji – czy warto ją stosować?

Dlaczego powinno się dezynfekować klimatyzację?

Klimatyzacja samochodowa oprócz wielu zalet posiada jeden zasadniczy minus. W jej wnętrzu panują idealne warunki dla rozwoju drobnoustrojów, grzybów i pleśni – w parowniku dochodzi do skraplania cząsteczek wody, często też do wnętrza układu wentylacyjnego dostają się cząsteczki brudu. Mikroorganizmy i grzyby zasiedlające układ wentylacyjno-klimatyzacyjny podczas pracy klimatyzacji są wydmuchiwane wprost na twarz kierowcy i pasażerów. To może powodować dolegliwości takie jak częste infekcje, bóle głowy, bóle gardła, astmę, duszności lub obniżoną odporność.

Jak rozpoznać czy klimatyzacja jest czysta?

Zdarza się, że z klimatyzacji wydobywa się przykry zapach – jest to wyraźny sygnał, że nasza klimatyzacja jest zanieczyszczona. Niestety, często jednak nie jesteśmy w stanie rozpoznać stanu Naszej klimatyzacji po zapachu. Takie sytuacje są najgroźniejsze, ponieważ możemy być nieświadomi zagrożenia dla Naszego zdrowia.

Jak często powinno się dezynfekować klimatyzację?

Częstotliwość przeprowadzania zabiegu dezynfekcji i czyszczenia klimatyzacji samochodowej w dużej mierze zależy od rodzaju samochodu. W przypadku niektórych modeli do rozwoju drobnoustrojów dochodzi bardzo szybko, nawet po 6 miesiącach użytkowania. Najczęściej są to modele aut luksusowych, wyposażone w w układy klimatyzacji automatycznej (Climatronic), w których klimatyzacja działa przez cały rok bez względu na temperaturę panującą na zewnątrz (odparowywanie i rozmrażanie szyb).

Standardem powinno być wykonywanie przeglądu przynajmniej raz na rok. Najlepiej przed sezonem letnim, kiedy klimatyzacja będzie używana najbardziej intensywnie. Oprócz dezynfekcji powinno się również wymienić filtr kabinowy.

Co się może stać gdy zaniedba się serwisowanie klimatyzacji przez dłuższy okres czasu?

Dopuszczając do zagrzybienia układu klimatyzacji w samochodzie narażamy się nie tylko na problemy zdrowotne ale również na wysokie koszty. Nie czyszczony przez parę sezonów układ jest bardzo trudny do zdezynfekowania. Może być wtedy konieczna rozbiórka całego układu wentylacyjno-klimatyzacyjnego samochodu i mechaniczne czyszczenie parownika. Usługa ta jest nie tylko bardzo kosztowna ale również czasochłonna (może trwać nawet do 3 dni roboczych).

Jakie istnieją metody dezynfekcji ?

Dezynfekcję klimatyzacji w samochodzie można przeprowadzić metodą ultradźwiękowo-chemiczną lub metodą ozonowania. W naszym serwisie polecamy klientom metodę dezynfekcji cząsteczkami ozonu. Jest to sprawdzona, bezpieczna metoda o udowodnionej wysokiej skuteczności.

 Drobnoustroje i grzyby z niedezynfekowanej klimatyzacji rozpylane, osadzają się wewnątrz całego samochodu (siedzenia, szyby, kokpit).

Drobnoustroje i grzyby z niedezynfekowanej klimatyzacji rozpylane, osadzają się wewnątrz całego samochodu (siedzenia, szyby, kokpit).

 Na szkodliwe dla zdrowia wirusy, bakterie i grzyby w szczególności narażone są dzieci i osoby z obniżoną odpornością organizmu.

Na szkodliwe dla zdrowia wirusy, bakterie i grzyby w szczególności narażone są dzieci i osoby z obniżoną odpornością organizmu.

Metoda dezynfekcji klimatyzacji – Ozon Maker

 Urządzenie OZON MAKER jonizuje powietrze atmosferyczne, wytwarza nietrwałą odmianę tlenu - ozon.

Urządzenie OZON MAKER jonizuje powietrze atmosferyczne, wytwarza nietrwałą odmianę tlenu - ozon.

Metoda dezynfekcji za pomocą ozonu:

  • usuwa wszystkie zanieczyszczenia grzyby i drobnoustroje znajdujące się w kabinie
  • usuwa wilgoć gromadzącą się głównie na wykładzinach podłogowych
  • eliminuje nieprzyjemne zapachy
  • nie wymaga używania środków chemicznych, dlatego jest metodą przyjazną dla środowiska

Serwis klimatyzacji

 W naszym warsztacie serwis klimatyzacji przeprowadzamy przy użyciu nowoczesnego urządzenia CLIMA-TECH top next, renomowanej firmy Magneti Marelli.

W naszym warsztacie serwis klimatyzacji przeprowadzamy przy użyciu nowoczesnego urządzenia CLIMA-TECH top next, renomowanej firmy Magneti Marelli.

Serwis klimatyzacji obejmuje zbadanie stanu sprężarki, skuteczności chłodzenia układu, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego.

Używana w Opon-Service nowoczesna stacja diagnostyki i napełniania klimatyzacji to:

  • diagnostyka układu klimatyzacyjnego wraz z wydrukiem
  • odzysk czynnika chłodzącego, odwadnianie poprzez filtrowanie, separacja od oleju zawartego w układzie
  • test na obecność resztek czynnika w układzie
  • osuszanie układu za pomocą specjalnej pompy próżniowej
  • test szczelności układu
  • wtrysk oleju i kontrastu
  • możliwość płukania układu czynnikiem
  • spust gazów nieskroplonych